Get Adobe Flash player
Komputery | Akcesoria | Konsole | Oprogramowanie 
 Strona główna | Ostatnio dodane | Lista | Galeria fotografii | Linki | Kontakt
Commodore TV Game 3000H

Commodore TV Game 3000H to telewizyjna gra komputerowa typu pong (konsola pierwszej generacji) wyprodukowana w 1975 roku przez firmę Commodore International Ltd. z przeznaczeniem na rynek europejski. Model 3000H jest następcą modelu 2000K.
Pong jest dwuwymiarową telewizyjną grą sportową, w której gracz porusza w pionie odcinkiem symulującym paletkę, umieszczonym na skraju ekranu telewizyjnego. Gracz może rywalizować z przeciwnikiem poruszającym paletką po przeciwnej stronie ekranu. Gracze używają paletek w celu odbicia piłki. Celem dla każdego z nich jest zdobycie większej liczby punktów od przeciwnika. Punkty są zdobywane, gdy przeciwnik nie zdąży odbić piłki i ta wyleci poza linię, po jakiej rusza się jego paletka. Paletka jest podzielona na segmenty, od których zależy kąt przemieszczania się piłki po odbiciu. Środkowe segmenty odbijają piłkę pod kątem 90 stopni wobec paletki, natomiast inne pod kątem węższym.
Commodore TV Game 3000H posiada wbudowane 4 gry: strzelanie do ruchomego celu (Target), tenis (Tennis), piłka nożna (Football) i squash (Squash). Gry wybierane są za pomocą czteropozycyjnego przełącznika. Urządzenie umożliwia za pomocą przełączników dostosowanie gier do własnych możliwości - poziomów trudności. Przełącznik prędkości poruszania paletek graczy (Speed Handicap) umożliwia wybór pomiędzy poziomami trudności: amatorskim (Amateur) i profesjonalnym (Professional). Przełącznik serwowania (Serve) określa wybór serwowania piłeczki: automatyczny (Auto) lub ręczny (Manual). Przełącznik Option Selector określa ilość graczy (Player): 1-4 lub 2 oraz rodzaj celu (Target): ruchomy (Moving) lub przelatujący (Skeet). W obudowie urządzenia umieszczono również 2 przyciski: rozpoczęcia gry (Serve) i resetu (Reset) oraz przełącznik włączenia/wyłączenia urządzenia (Power On/Off).
Pong zależnie od zastosowanego układu scalonego pracuje w systemie PAL lub NTSC z 4-kolorową grafiką. W urządzeniu zastosowano zaawansowany układ scalony MOS Technology MPS 7601 (PAL) lub MPS 7600 (NTSC) oraz trzy proste logiczne układy scalone. Układ MPS 7601 lub 7600 spełnia w urządzeniu wiele funkcji: procesora, generatora grafiki i dźwięku, portów Wejścia/Wyjścia i pamięci ROM (w układzie zapisane są instrukcje gier).
Commodore TV Game 3000H posiada wbudowany w obudowie manipulator w postaci przesuwanego potencjometrycznego suwaka (Bat Control) oraz drugi zewnętrzny manipulator z suwakiem podłączony na stałe kablem. Pong sprzedawany był również z dwoma kolejnymi manipulatorami zewnętrznymi podłączanymi jednym kablem do portu z tyłu obudowy (gniazdo 4 Players), umożliwiając tym samym granie czterem osobom. Do ponga podłączyć można również pistolet świetlny (gniazdo Rifle) używany z grą "strzelanie do ruchomego celu". Urządzenie zasilane jest z zewnętrznego zasilacza sieciowego 9V DC lub 6 baterii 1,5V AA i podłączane jest do TV za pomocą wbudowanego kabla antenowego (pong posiada wbudowany modulator telewizyjny). Dźwięk generowany jest przez wewnętrzny głośniczek. Obudowa urządzenia wykonana została z tworzywa sztucznego koloru białego (górna część obudowy) i czarnego (spód i panel górny obudowy). Na przednim panelu umieszczono napisy w języku angielskim i niemieckim. Wymiary urządzenia wynoszą: szerokość 160 mm, głębokość 190 mm i wysokość 50 mm.

Dane techniczne:
Szczegółowe dane techniczne:
Typ konsoli: pong 
Producent: Commodore International Ltd. 
Miejsce produkcji: Hong Kong 
Data produkcji:  
Wbudowane oprogramowanie / gry: 4 gry: strzelanie do ruchomego celu (Target), tenis (Tennis), piłka nożna (Football), squash (Squash) 
Procesor: MOS MPS 7601 
Prędkość procesora:  
Koprocesory:  
Pamięć RAM:  
Pamięć VRAM:  
Pamięć ROM:  
Tryby graficzne:  
Liczba kolorów:
Dźwięk: wbudowany głośnik 
Porty Wejścia/Wyjścia: gniazdo 2 dodatkowych manipulatorów (4 Players)
gniazdo pistoletu świetlnego (Rifle)
gniazdo zasilacza (DC 9V) 
Wbudowane media: 2 manipulatory z suwakami potencjometrycznymi: suwak na obudowie urządzenia (Bat Control), zewnętrzny manipulator podłączony na stałe kablem 
Przyciski / Przełączniki: 8 przycisków/przełączników: przycisk rozpoczęcia gry (Serve), przycisk resetu (Reset), 4-pozycyjny przełącznik wyboru gry - strzelanie do ruchomego celu/tenis/piłka nożna/squash (Target/Tennis/Football/Squash), przełącznik rodzaju serwowania (Serve) - automatyczne/ręczne (Auto/Manual), przełącznik włączenia/wyłączenia (Power - On/Off), przełącznik poziomu trudności - prędkości poruszania paletek graczy (Speed Handicap Left/Right) - amatorski/profesjonalny (Amateur/Professional), przełącznik (Option Selector) ilości graczy - 1-4/2 (Player - 1-4/2) lub rodzaju celu - ruchomy/przelatujący (Target - Moving/Skeet) 
Zasilacz: zewnętrzny 6V DC lub 6 baterii "AA" 1.5V 
Wymiary: 16.00 cm (S) x 19.00 cm (G) x 5.00 cm (W) 
Waga:  
Kraj pochodzenia:  
Lata produkcji: 1975 - ? 
Cena początkowa:  
Dodatkowe informacje:  

Fotografie:


Akcesoria:


Wstecz
Copyright © 2006-2019 retro-komputery.pl